Nieuws & Blogs

Verwachte nieuwe en verbeterde Copilot functionaliteiten in Business Central

Geschreven door Arnold Mauritz | 17 december 2024

In deze blog geven wij u graag een beeld van welke Copilot-functionaliteiten Microsoft onlangs aangekondigd heeft voor Business Central en welke verbeteringen er begin 2025 doorgevoerd gaan worden aan de al bestaande Copilot-functionaliteiten.

Heeft u nog geen idee wat Copilot precies is? Lees dan ook onze blog over Wat is Microsoft Copilot in Business Central en eerste blog over de nieuwe Copilot functionaliteiten in Business Central.  

 

Nieuw admin scherm voor Copilot

Het wordt mogelijk om Copilot direct te gebruiken zonder eerst instellingen aan te hoeven passen. Eindgebruikers kunnen dus direct aan de slag! Voor beheerders die deze instellingen wel graag aan willen passen is er ook goed nieuws. Microsoft komt met een nieuw admin scherm zodat beheerders vanuit één scherm alle Copilot instellingen kunnen beheren. 


Makkelijker chatten, ook in het Nederlands

Wanneer u vragen stelt aan Copilot, wordt er een link gelegd met de Analysis View. Hierdoor weet de chat beter wat er allemaal gebeurt in Business Central. Ook is de chat ervan op de hoogte op welke pagina de gebruiker de chat opent. Stel, u heeft een lijst geopend en u wilt snel weten hoe vaak een bepaald artikel op deze lijst voorkomt. Copilot geeft u het antwoord.

Door zelf aan te geven waar Copilot wel of niet om mag zoeken, zal Copilot u gerichtere antwoorden geven.

Zo'n chatfunctie is leuk, maar het wordt pas echt handig als u ook goed weet hoe u uw vragen het beste kunt formuleren!
Daarom heeft Microsoft meer chatprompt-voorbeelden toegevoegd zodat u uw vraagstelling kunt verbeteren waardoor de chat u beter zal begrijpen.

Er zijn een paar dingen om in gedachten te houden bij het toevoegen van promptgidsen aan je PromptDialog-pagina's:

  • Promptgidsen zijn optioneel maar aanbevolen. Je kunt naar behoefte één of meerdere promptgidsen aan je promptdialoog toevoegen.
  • Promptteksten kunnen in groepen worden georganiseerd.
  • Wanneer een gebruiker een prompttekst uit de gids kiest, moet deze prompttekst in het promptinvoervak worden ingevoegd.
  • De prompttekst wordt niet automatisch verzonden, zodat gebruikers de mogelijkheid hebben om deze eerst aan te passen aan hun unieke behoeften.
  • Het gebruik van vierkante haken in de prompttekst kan worden gebruikt om plaatsen aan te geven waar gebruikers hun voorkeurswaarde kunnen invoegen om de prompt te voltooien.
  • De prompttekst die in het promptgidsmenu wordt weergegeven, kan verschillen van de daadwerkelijke tekst die in het promptinvoervak wordt ingevoegd.
  • De AL-logica voor promptgidsen moet de prompttekst berekenen en invoegen in de promptinvoer. Dit kan berekende waarden zoals datums omvatten.

Last but not least: Copilot is binnenkort ook beschikbaar in het Nederlands!

 

Wordt Copilot uw nieuwe verkoper?

Snel reageren op binnenkomende orders kan soms best een uitdaging zijn.
Laat Copilot weten op welk e-mailadres uw orderaanvragen binnenkomen en laat Copilot uw e-mails beantwoorden waarin hij rekening houdt met productvoorraden en klantspecifieke voorkeuren! Zo krijgen uw klanten altijd razendsnel reactie op hun aanvragen.


 

Arnold Mauritz
Marketing