28 maart 2025

28 maart 2025
In april 2025 wordt de nieuwe halfjaarlijkse release van Business Central uitgebracht: Microsoft Dynamics 365 Business Central 2025 release wave 1. Wij willen u als gebruiker graag informeren over de belangrijkste user experience wijzigingen die u in deze versie van Business Central kunt verwachten.
Deze functie optimaliseert het gebruik van schermruimte in de Business Central-webclient. Deze functie biedt de volgende mogelijkheden:
Met deze functie kunt u PDF-bijlagen rechtstreeks in de Business Central-webclient openen zonder ze eerst te downloaden. Bestanden worden weergegeven in de voorbeeldmodus in een gespecialiseerde viewer-ervaring, vergelijkbaar met de functie voor afdrukvoorbeelden. Vanuit daar kunt u altijd een PDF-bestand downloaden.
Benieuwd naar de belangrijke informatie op een betreffende pagina?
Maak een samenvatting van de belangrijkste informatie op de betreffende pagina en gerelateerde pagina's!
Het is nog niet bekend wanneer deze optie in Nederland beschikbaar zal zijn.
Wanneer u een nieuwe klant aanmaakt en de naam van de klant invult, dan komt Copilot automatisch met suggesties voor de invuling van andere velden. Zo kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van de automatische adresgegevens en veelgebruike kredietlimieten. Het is nog niet bekend wanneer deze optie in Nederland beschikbaar zal zijn.
Het verwerken en controleren van inkooporders wordt nu eenvoudiger dankzij verbeterde matchingfunctionaliteiten met Copilot. Door AI-gestuurde analyses kunnen afwijkingen sneller worden opgespoord en opgelost, wat de efficiëntie van de financiële administratie verhoogt.
Deze verbeteringen zorgen ervoor dat bedrijven minder tijd kwijt zijn aan handmatige controles en sneller kunnen reageren op afwijkingen. Dit vermindert de kans op fouten en maakt het inkoopproces veel efficiënter.
Ook het kunnen chatten met Copilot brengen wij graag nogmaals onder uw aandacht. Dit betekent dat gebruikers rechtstreeks vragen kunnen stellen aan Copilot en realtime antwoorden en suggesties krijgen. Dit verlaagt de drempel om informatie op te zoeken en helpt medewerkers sneller de juiste beslissingen te nemen. Daarnaast biedt de chatfunctie contextbewuste ondersteuning, waardoor gebruikers specifieke vragen kunnen stellen over een bepaalde order, klant of transactie. Dit maakt de interactie met het systeem veel efficiënter en intuïtiever.
Op de website van Microsoft vindt u meer informatie over de nieuwe en geplande functies voor Dynamics 365 Business Central.
Wij denken graag met u mee! Neem contact op met mijn collega Frederik Hessels.
Arnold Mauritz
Marketing