In april 2025 wordt de nieuwe halfjaarlijkse release van Business Central uitgebracht: Microsoft Dynamics 365 Business Central 2025 release wave 1. Wij willen u als gebruiker graag informeren over de belangrijkste user experience wijzigingen die u in deze versie van Business Central kunt verwachten.

 

Het gebruik van schermruimte optimaliseren

Deze functie optimaliseert het gebruik van schermruimte in de Business Central-webclient. Deze functie biedt de volgende mogelijkheden:

  • Geoptimaliseerde standaardpaginaformaten in de smalle modus.
  • Geoptimaliseerde grootte en animatie van het deelvenster Feitenblok in de smalle modus.
  • Een optie om het formaat van het feitenblok aan te passen en deze keuze per pagina en modus te onthouden.

factbox 2025

 




PDF-bijlagen rechtstreeks in de webclient bekijken

Met deze functie kunt u PDF-bijlagen rechtstreeks in de Business Central-webclient openen zonder ze eerst te downloaden. Bestanden worden weergegeven in de voorbeeldmodus in een gespecialiseerde viewer-ervaring, vergelijkbaar met de functie voor afdrukvoorbeelden. Vanuit daar kunt u altijd een PDF-bestand downloaden.

view pdf in BC april 2025


Samenvatting van de belangrijkse informatie door Copilot

Benieuwd naar de belangrijke informatie op een betreffende pagina?
Maak een samenvatting van de belangrijkste informatie op de betreffende pagina en gerelateerde pagina's!
Het is nog niet bekend wanneer deze optie in Nederland beschikbaar zal zijn.

Summary by copilot april 2025 (1)

 

Autofil suggesties 

Wanneer u  een nieuwe klant aanmaakt en de naam van de klant invult, dan komt Copilot automatisch met suggesties voor de invuling van andere velden. Zo kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van de automatische adresgegevens en veelgebruike kredietlimieten. Het is nog niet bekend wanneer deze optie in Nederland beschikbaar zal zijn.

autofil in Microsoft Dynamics 365 Business Central april 2025

 

Verbeterde Matching van Inkooporders met Copilot

Het verwerken en controleren van inkooporders wordt nu eenvoudiger dankzij verbeterde matchingfunctionaliteiten met Copilot. Door AI-gestuurde analyses kunnen afwijkingen sneller worden opgespoord en opgelost, wat de efficiëntie van de financiële administratie verhoogt. 
Deze verbeteringen zorgen ervoor dat bedrijven minder tijd kwijt zijn aan handmatige controles en sneller kunnen reageren op afwijkingen. Dit vermindert de kans op fouten en maakt het inkoopproces veel efficiënter. 

Chatten met Copilot

Ook het kunnen chatten met Copilot brengen wij graag nogmaals onder uw aandacht. Dit betekent dat gebruikers rechtstreeks vragen kunnen stellen aan Copilot en realtime antwoorden en suggesties krijgen. Dit verlaagt de drempel om informatie op te zoeken en helpt medewerkers sneller de juiste beslissingen te nemen. Daarnaast biedt de chatfunctie contextbewuste ondersteuning, waardoor gebruikers specifieke vragen kunnen stellen over een bepaalde order, klant of transactie. Dit maakt de interactie met het systeem veel efficiënter en intuïtiever. 

 

Meer informatie nodig?

Op de website van Microsoft vindt u meer informatie over de nieuwe en geplande functies voor Dynamics 365 Business Central

 


Benieuwd naar Business Central voor uw organisatie?

Wij denken graag met u mee! Neem contact op met mijn collega Frederik Hessels.

 

AM

Arnold Mauritz
Marketing

 

 

Cover 8 redenen WP

Waarom Business Central?

Ontdek de 8 belangrijkste voordelen